Afvallen Door Intensieve Fitness

De kogel is door de kerk. Dit keer gaat het echt gebeuren. Je hebt besloten van die kilo’s overgewicht af te komen. Weg met dat buikje! Willen afvallen en het daadwerkelijk doen is nog niet hetzelfde. Wanneer je wilt afvallen zul je het zo effectief mogelijk moeten doen, anders zinkt de moed je al snel in de schoenen.

Een van de manieren om snel kilo’s kwijt te raken is door intensief te gaan fitnessen. Niets is zo effectief wanneer je snel af wilt vallen. Het volgen van een gezond dieet is belangrijk en het voorkomt dat je aankomt, maar om van de in je lichaam opgeslagen vetreserves af te komen zul je toch echt moeten gaan fitnessen of sporten. Alleen zo kun je vet en calorieën verbranden.

Wat zijn de voordelen van een intensief fitnessprogramma?

Een van de redenen waarom een fitnessprogramma je kan helpen met afvallen is omdat je door actief te bewegen meer calorieën verbrandt. Wanneer je wilt afvallen is het belangrijk dat je per dag meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt. Vergeet niet dat 500 calorieën ongeveer gelijk staan aan een half pond lichaamsgewicht. Dit betekent dus grofweg dat je elke keer dat je 1000 calorieën verbrandt, je een pond afvalt. Dat kan aardig aantikken. Je doel zou moeten zijn om ongeveer 3 pond per maand kwijt te raken. Wanneer je dat lukt, weet je dat je op de goede weg bent.

Hoe kun je nu het beste afvallen?

Er zijn verschillende manieren om er voor te zorgen dat je meer calorieën verbrandt dan je opneemt. Een intensief fitnessprogramma is het effectiefste, mits het aan de volgende criteria voldoet:

  • Houd je aan een gezond dieet, zodat je minder calorieën binnenkrijgt
  • Train intensief en regelmatig zodat ook de vetreserves die in de loop der jaren in je lichaam zijn opgeslagen worden aangesproken
  • Zorg voor voldoende slaap zodat je lichaam kan herstellen
  • Zoek contact met andere mensen die af willen vallen voor advies en steun.
  • Drink veel water zodat je lichaam in staat is te ontgiften en afvalstoffen te lozen.
  • Probeer ontspannen te leven en stress op afstand te houden.
  • Wanneer je weet dat bepaalde emoties je triggeren meer te gaan eten, probeer dan deze emoties op een andere manier te leren verwerken.
  • Houd je voor de rest van je leven verre van junkfood en zoete frisdranken
  • Houd je successen bij en beloon jezelf regelmatig. Zo blijf je gemotiveerd.
  • Schroom niet professionele hulp in te roepen wanneer dat nodig is.
  • Sta open voor alle mogelijke ondersteunende middelen: afslanksupplementen, kruidenproducten, acupunctuur. Het kan geen kwaad om uit te proberen of ze je kunnen helpen bij je afslankproces.
  • Zorg ervoor dat je gefocused en geconcentreerd blijft op je afslankdoelen hoe moeilijk het soms ook kan zijn.
  • Het is normaal dat je af en toe een afslankplateau bereikt. Zet door!